woensdag 24 oktober 2007

Haal meer uit je prothese




Haal meer uit je prothese.
De groepen waren groot... voor mooi té groot
Door het enthousiasme van Frank, de demonstraties van sporters Susan, Appie, Ronnie en Teun en de vidiotechnische ondersteuning van altijd aanwezige
Franks zoon Jamie, lopen de deelnemers mak-als-een-lam de opdrachten uit te voeren.
Oké, soms zie je een tijdelijke uitvaller even op een bankje uitrusten.
Maar er wordt heel wat gevraagd van de deelnemers en ze brengen elkaar tot prestaties die ze daarvoor niet voor mogelijk hielden.
Langs de zijlijn is het een heerlijk gezicht om iedereen zo zijn en haar best te zien doen. Ondertussen praat Frank, moedigt aan, discussieert over zijn opvattingen met kritische deelnemers, en demonstreert technieken.
Maar de clinic gaat door, hij blijft tempo en techniek erin stampen, er moet gewerkt worden, zonder pardon!
Mensen: hier gebeurt iets wat ik zo vaak heb zien gebeuren en wat ik zo waardevol vind in Franks clinics: er wordt een vuurtje in lotgenoten aangewakkerd.
Een vuurtje van van hernieuwde hoop, van het gevoel dat je véél meer kan met je prothese dan je ooit dacht of eerder had gedaan.
Dit is voor mij het unieke wat Frank als niet-geamputeerde op ons, lotgenoten, kan overbrengen en waar we hem dankbaar voor kunnen zijn.
dit is een stukje uit het verhaal van co 1b1,
wand ik kan er zelf niks over zeggen ben er zelf niet geweest, maar ik vond dat er meer bekentheid aan moet komen voor dit soort daggen.
even een paar berichtjes van mensen die er wel zijn geweest.
dit is van maryvdijk
Het was geweldig. Na 30 jaar heb ik weer mogen rennen.
Ik dacht dat ik dat niet meer kon. Maar........ ja hoor, en het ging nog aardig ook.
Ik was helemaal onder de indruk.
Als ik zo door ga, ga ik misschien volgende jaar wel mee naar de paralympics in de China hihihi.Maar alle gekheid op een stokje.
Echt een aanrader.
Ik hoop nog een keer mee te mogen doen.
En Frank.... je bent geweldig.
dit was mxtr
Voor mij was het ook super, een jaar na mijn ongeluk en alweer hardlopen.
Maar het mooiste was nog wel dat je een totaal andere manier van lopen krijgt aangeleerd dan wat ze in het revalidatiecentrum doen, want op die manier werkt het gewoon niet, daar was ik al wel achter gekomen.
Nu nog veel oefenen...... en meer van dit soort clinics!
dus mensen als je een prothese hebt schroom niet, en kom ook eens binnen lopen bij zo'n dag.

ik heb vernomen dat er op 15 september 2007 weer zo'n dag is dus kom kijken en mee doen
groetjes willy


Geen opmerkingen: